Geen water en een upgrading van room - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Inge Huver - WaarBenJij.nu Geen water en een upgrading van room - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Inge Huver - WaarBenJij.nu

Geen water en een upgrading van room

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

26 Februari 2011 | Ethiopië, Addis Abeba

Ineens spoelde de wc niet door, ineens kon je je handen niet wassen. Maarhet was pas in de middag dus echt zorgen maken deden wij niet. Na het etenwaren we weer ‘thuis’, nog altijd geen water. Ik loop wel even naarbeneden en vertel in mijn beste Amhaars dat we geen water (muha) hebben.De jongeman die ik aansprak begreep echter niet dat ik Amhaars sprak ensnapte niet wat ik bedoelde. Nogmaals geprobeerd, met boekje voor mijnneus en aanwijzen en toen begreep ie het! Lachen dat ie t vond, en weeriemand verliefd op het boekje (Zewdu was dat ook al). Mevrouw Tutu van het guest house vertelde dat er in de hele wijk geenwater was en dat het in ongeveer 10 minuten opgelost zou zijn. Terug boven had Jatani ondertussen gebeld, hij was pas laat aangekomen enzag het niet zitten meteen de dag erna weer in een blikje door te brengen.Onze reis werd met 1 dag uitgesteld. Dat betekende ook dat we nog eennacht een kamer nodig hebben. Dus wij gingen weer naar beneden en vroegenaan Tutu of we nog een nacht konden blijven. Helaas, onze kingsize kameris al verhuurd, morgen weet ze of ze nog een andere kamer heeft. Terug boven nog steeds geen water en om 9 uur in de avond wordt er tochecht niet meer gewerkt door de Ethiopische mensen van Addiswaterstaat, dusbeetje wassen met de make-up doekjes die we hebben en tandenpoetsen met deflesjes water die we gelukkig wel hebben. De volgende ochtend was er weerwater! Een paar druppeltjes in de douche (voor Milou) en een paardruppeltjes in de wastafel (voor Inge), zelfs de wc kon gewoondoorgespoeld worden. Het mooiste van alles vond ik nog dat er vervolgenseen enorme emmer water werd gebracht (nadat we allemaal aangekleed warenen ‘gewassen’). Voor we het in de gaten hadden zaten we verwikkeld in een discussie wiehet eerst naar de wc moest, nee niet mocht, gaan. Doorspoelen met wateruit een emmer is namelijk niet handig en blijkbaar vonden Milou en Nerissaallebei dat het in deze situatie niet meer dan logisch is om de andereerst te laten gaan. En zo komt het dat wij nu een kamer tot onze beschikking hebben die 4 keerin onze oude kamer past, waar we een bed voor twee gaan beslapen met drieen dat we kussenslopen van Spongebob hebben. Maar dat we kunnen wel weerdouchen en hoeven zelfs de douchekop nu niet vast te houden.

  • 26 Februari 2011 - 14:45

    Maartje:

    Je wist dat je niet in een 5 sterren hotel zou overnachten....;)

  • 26 Februari 2011 - 16:09

    Steef:

    Hahahaha! Dat klinkt echt verschrikkelijk! ;-)

    Maar wel onwijs gezellig.. dat dan weer wel!

  • 26 Februari 2011 - 16:23

    Diede:

    Wiehoo, zo maak je nog eens dingen mee :) gelukkig heb ik net heerlijk onder een warme douche kunnen staan, na een koude douche van de regen buiten!

    xx

  • 27 Februari 2011 - 14:38

    Jolien:

    heee meid,

    hoe is het met je? ik hoop dat je het na je zin hebt daar! en dat het er gezellig is en mooi weer! maar dat zie ik al op je blog staan!

    al veel gewerkt, geleerd, en andere dinen gedaan! de dagen zullen vast lang zijn maar wel erg snel voor bij gaan of niet?

    meid ik hou je blog in de gaten en ik zal lekker blijven bloggen,krabbelen, en weet ik voor hoe je het wil noemen!

    voor nu iedergeval weer veel plezier voor de komende tijd!

    Groetjes
    jolien

  • 27 Februari 2011 - 15:20

    Brielle De Hond:

    ha Inge,
    nou dat gaat wel goed geloof ik daar. je zit er al midden in. ik had al een poging gewaagd, ehum door je een mail te sturen, maar dat werkt dus niet. hoop dat je ervaringen en levenslessen nog veelomvattender gaan worden . heel veel plezier en dikke kus van ons allen

  • 01 Maart 2011 - 07:02

    Tara:

    Wat een ervaringen!
    Ik ben heel benieuwd naar je fotos!
    Hier kwakkelt het weer nog steeds rond de 0 graden, en bij jou gewoon 26 graden, heerlijk!!!Verder zijn we allen krachten aan het verzamelen voor de carnaval!
    Ik lees graag verder van je!
    Kus

  • 01 Maart 2011 - 08:41

    Wouter:

    nou, het is meteen gezellig. volgens mij win jij gewoon iedere discussie en ga je naar het toilet als het jou uitkomt.
    succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 16 Feb. 2011
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 19653

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2015 - 08 April 2016

Nepal

22 Februari 2011 - 30 Mei 2011

Ethiopië

Landen bezocht: