Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Inge Huver - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Inge Huver - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 Februari 2011 | Ethiopië, Addis Abeba

Het is zover, ik heb mijn eerste voetstappen op Ethiopische bodem gezet. Het was nogal spannend gisteren aangezien onze vlucht was gecancelde en wij daarvan niet wisten. Met wat verbaal geweld en overredingskracht heeft Milou de chagrijnige baliedame onze vlucht die nu op zaterdag stond laten omboeken.
Onze begeleidster heeft een ware engel genaamd Zewdu op ons afgestuurd die ons geholpen heeft met werkelijk alles wat deze eerste dag op ons af kwam. Hij heeft daarnaast ons de eerste woordjes Amhara geleerd, met behulp van mij eigen woordenboekje. En we hebben kennisgemaakt met typisch Ethiopisch eten, een grote zurige pannenkoek met een pittig prutje erop. Het ziet eruit zoals het klinkt, Nerissa noemde het al een pannenlap. Maar het smaakt heerlijk.
Verder hebben we vandaag geprobeerd om de vreselijke nacht in vliegtuig te vergeten en heerlijk geslapen in onze bruidssuite, die ook door Zewdu geregeld is.

Morgen gaan we op jacht voor internet. Een Ethiopische SIM-kaart hebben we al gevangen, maar sms vooralsnog maar lekker naar m’n Hollandse. Dit omdat ik de smsjes die Boris tot nu toe stuurde niet gekregen heb. Ook bellen is weinig succesvol, mijn telefoon ging 2 uur later over dan dat Boris belde.
De eerste indrukken van Ethiopie zijn dubbel, aan de ene kant mooi weer, mooie huizen en bizar verkeer. Aan de andere kant veel armoede en disabilities. Meeste indruk hebben een man slapend op zijn buik in de middenberm en een ‘huisje’ van aluminium platen aan een lantaarnpaal op de stoep, dat kleiner was dan mijn bed in leiden, gemaakt.
liefs

p.s. Nog 1 goede tip; voor een volledig beeld en verhaaltjes met de nodige humor lees je ook de verhaaltjes van Nerissa en Milou (zijn ook mijn reisvrienden)

• 24 Februari 2011 - 09:49

Mary:

fijn weer even wat van je 'gehoord' te hebben. sukses met het vinden van internet, volgens mij heb je dat al gevonden, anders kon je dit verhaal niet schrijven
    liefs

• 24 Februari 2011 - 17:04

Maartje:

Hey Zussie. Fijn dat alles is goed gekomen. En indrukwekkend hè! Geniet nog even van de stad voordat jullie afreizen naar het zuiden. Dikke X

• 01 Maart 2011 - 08:37

Wouter:

een spannend begin. het komt allemaal langzaam op gang.
    succes