Geknipt - Reisverslag uit Breda, Nederland van Inge Huver - WaarBenJij.nu Geknipt - Reisverslag uit Breda, Nederland van Inge Huver - WaarBenJij.nu

Geknipt

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

16 Februari 2011 | Nederland, Breda

Ongeveer twee jaar geleden hoorde ik van de Stichting Haarwensen, zij maken pruiken van echt haar voor kinderen die hun eigen haar verliezen door kanker. In die tijd wist ik niet wat ik met mijn haar wilde (kort, lang, rood, blond) daarop besloot ik te gaan sparen voor een staart van minimaal 25 centimeter, om deze dan in één keer af te laten knippen en te doneren.

In het zuiden van Ethiopië is het warm, heel erg warm. En de zon schijnt er, een van de gevolgen van de zon is die warmte, maar voor mij betekent dat ook dat ik mijn hoofd moet gaan beschermen. Met mijn haar (lees: dik, lang en warm) is dat lastig. En dus was het voor mij een simpele rekensom. 1+1=2 en mijn haar zou er af gaan voor Ethiopië.

Tegen wie ik het ook vertelde, ik kreeg steeds de reactie dat het zonde was en dat ik gek was. Maar hé, ik heb niet voor niks gespaard. En in Ethiopië rondlopen met mijn lange haar is ook geen optie. Daarnaast ben ik ook nog eens eigenwijs. En dus heb ik sinds vanavond een kort koppie!

  • 16 Februari 2011 - 21:38

    Flo:

    Laat die hitte in Ethiopie maar komen, want jij krijgt de reis van je dromen! Komt helemaal goed met dat korte koppie van je,
    kus Floor

  • 16 Februari 2011 - 21:51

    Marielle:

    Wow, wat geweldig! En voor al die mensen die het zonde vinden: haar groeit bij Inge gewoon vanzelf weer aan. Bij die kinderen waar de pruik voor gemaakt wordt niet. Petje af meid!

  • 17 Februari 2011 - 12:03

    Mary:

    Leuk koppie zo. Was het gezellig in de trein (zou zo maar in het vliegtuig kunnen zijn!), herkende de conducteur je wel of ben je niet gecontroleerd. Tot vanavond

  • 17 Februari 2011 - 13:39

    Elske:

    Heftig! Maar hartstikke goed van je.
    Tegen de Kerst is het vast weer tot over je oren en ach, je bent geen Barbie :)

    P.s. Jippie, een blog!

  • 18 Februari 2011 - 15:42

    Mirjam:

    T blijft wel even wennen hoor!! Heb jij trouwens een techniek waardoor ik jouw fiets wél snel op slot kan zetten? Ik doe er nu gemiddeld een kwartier over om de sleutel eruit te krijgen, dat moet toch sneller kunnen? :P

  • 20 Februari 2011 - 13:45

    Leo.:

    Goede zaak!
    Doen waar je in geloof.
    Gr. Lei.

  • 23 Februari 2011 - 14:25

    Elly V.:

    hoi Ingepingeporretje,
    Je hebt een leuk koppie gekregen. Ik zal je gaan volgen en wens je veel werkplezier in het warme Ethiopie. Liefs Elly

  • 23 Februari 2011 - 15:46

    Tara:

    Lieve Inge!
    Ik eergisteren aan je gedacht.. morgen gaat ze..en gisteren ook nog..vandaag gaat ze..maar ik ben je helemaal vergeten te bellen dat ik je nog een hele goede reis wilde wensen, en super veel geluk. Stom, ik hoop dat je mijn telefoontje door de drukte niet hebt gemist. Jij zit nu lekker in het warme Afrika, en ik gun het je gvd! Daarbij lees ik je stukje van je haar nog eens en bedenk ik me toch echt dat het onwijs stoer is wat je hebt gedaan. Ik ben, zoals vele anderen een aansteller wat betreft mijn haar, Dus Resectha! Ik hoorde van de meiden dat je een klein laptopje hebt gekocht, hiermee heb je ook een foto in de trein gemaakt? Super! dan gaan we vast nog veel meer wepkem fotos zien!!
    Een heleee dikke kus en knuffel, ook voor de afrikaantjes, zeg maar dat ik ze mis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 16 Feb. 2011
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 19646

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2015 - 08 April 2016

Nepal

22 Februari 2011 - 30 Mei 2011

Ethiopië

Landen bezocht: