De Kip - Reisverslag uit Yabēlo, Ethiopië van Inge Huver - WaarBenJij.nu De Kip - Reisverslag uit Yabēlo, Ethiopië van Inge Huver - WaarBenJij.nu

De Kip

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

19 Maart 2011 | Ethiopië, Yabēlo

Gisteravond kwam de man van Diaramu weer thuis. Hij zei tegen Milou dat het hem speet dat hij nog geen kip voor ons had gekocht. Van verbazing kon Milou alleen maar zeggen dat dat niets uit maakte.

Een week eerder leefde er voor een paar dagen een kip in ons keukentje. Nadat zijn kop omgedraaid was en ik m in een teiltje zag liggen, zei ik dat ik nog nooit een kip zelf had hoeven doden, nog nooit een kip gedood had zien worden zelfs.

Nu denk ik dat ik toen nog iets gezegd heb, want vanochtend werd er een kip, nou ja, eigenlijk een haantje, gebracht.

Het haantje zit voor de deur van de buren en kraait vrolijk. Hij vind het leuk om op de foto te gaan en blijft daarvoor dan ook stil zitten.

Wat het haantje niet weet is dat wij een afspraak hebben gemaakt om morgen samen met Diaramu en haar man een typisch Ethiopisch gerecht te eten, met kip.

……………………………(wordt vervolgd)……………………………………………

  • 19 Maart 2011 - 15:28

    Maartje:

    Haa, eindelijk de eerste foto's.... Maare, ik weet wel hoe een haan/kip eruit ziet ;) Was juist benieuwd naar foto's van de omgeving, jullie huisje en jullie zelf. Veel plezier nog. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 16 Feb. 2011
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 19637

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2015 - 08 April 2016

Nepal

22 Februari 2011 - 30 Mei 2011

Ethiopië

Landen bezocht: